SkatanOchHolken

Dagens idiot(er): Betala mer än vad det står på menyn är inte riktigt min grej.

Publicerad 2010-01-21 21:39:21 i Dagens,

Dagens idiot(er): Idag var jag och Maria ute och åt. Vi hade tänkt äta på Mat & Mer men de hade ändrat sin meny och då alltså flyttat den enda rätten vi ville ha, anledningen till att vi åkt dit, till lunchmenyn. Trots att det nästan inte var några andra gäster där, de hade alla ingredienser och att vi på ett mkt trevligt sätt gjort klart att vi var där endast för att äta den maten och tänkte gå om vi inte fick det så fick vi inte det. IDIOTER, det var fan en sleten jävla pastasallad vi skulle ha, inte zebra och leopardsoppa.

Hur som helst så sket vi i dem och åkte vidare till restaurang nr två på önskelistan.. där var det kö utanför restaurangen, ganska oaktuellt när det är minusgrader.

Vi gick då alltså, by foot, vidare till ett litet hak som jag och morsan en gång varit på, bara för att inget annat den gången var öppet, vi blev väldigt positivt överraskade den gången.. det blev vi inte idag.

Det börjar med att servitören/kocken inte pratar norska.. jag frågar (på norska eftersom han inte verkar prata nåt annat språk heller) om de har mozzarella.. Människan vet inte vad det är!!! VA? Är det möjligt? Tydligen, där borde vi ha insett att det här kan bara gå åt ett håll, åt helvete. Vad är det för jävla man-power kock liksom?

Jag får salladen jag beställt och frågar var vinegretten som nämns i menyn är. Han förstod inte vad det var men tillslut fick jag mer, det var tydligen redan på, men så snålt tilltaget att det inte syntes överhuvudtaget.

Salladen såg för övrigt ut som en pizzeriasallad, ni vet, inte pizzasallad utan sån sallad som man tar istället för pizza på pizzerior, fast med ungefär hälften av ingredienserna. Salladen bestod alltså av: Tomatklyftor, stora sneskurna gurkbitar, en superstor lökring med en hög riven parmesan och jävligt kasst skuren sallad. Yeah.

Jag fick iaf notan och hade för avsikt att betala de 72 kronorna det stod i menyn att den kostade trots att det var en skitsallad, jag tittar på notan och där står det plötsligt 84 kr så jag ber servitör-kocken om en meny och visar honom genom att peka och säga 72 - 84. Då får den jäveln ur sig: "-Ja meeen meeeenyn dålig, litt dyrere egentlig." Va fan? Nej! Nej! Nej! Jag betalar inte mer än det står på menyn (vad är det med norska restauranger å ta sig dricks hela tiden, förtjänar du dricks får du dricks, så enkelt är det!). Jag svarar: "-Jamen jag betalar inte mer än vad det står på menyn för det var ju en skikkelig dårlig salat" så äntligen görs något rätt. Svensken, notera - SVENSKEN som plötsligt står brevid säger: "Ja, men då stryker vi den helt". Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela