SkatanOchHolken

Dagens tips: Jag drack inte ett enda ord

Publicerad 2010-01-23 22:42:52 i Dagens,

Telefonsamtal med äldre släkting (ja med annan äldre släkting, äldre som i både äldre än mig och som i gammal, iaf mycket äldre än mig):

-Jaha är du också nykter? (Efter att ha pratat med sin dotter och tyckt hon var tråkig som var nykter en lördagkväll)
-Ja, jag dricker ju inte längre..
-Hah! Sen hur länge då?
-Nejmen du vet jag var ute igår med Marias jobb och då drack jag inte ett ord!
-Haha, å du är inte full!?
-Nej men jag sa ju fel, men jag var ute igår och drack ingenting.
-Nehej, varför inte det då?
-Jag var ute i söndags och drack en 0,4 öl och ett halvt glas vin, fick superångest, vaknade 6 på morgonen och kunde inte somna om och spydde när jag skulle borsta tänderna och i onsdags när jag var ute så drack jag också en 0,4 öl och fick superångest.
-Jamen det kan ju inte ha med det att göra.
-Jo, jag säger ju att det blev precis lika.
(Liten konstpause före el grande finale)
-Jamen du dricker väl för lite då!

Det är tur att jag får så smarta tips från mina släktingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela