SkatanOchHolken

Vanlig dator + mactangentbord + Cecilia = ?

Publicerad 2010-05-15 12:37:46 i Diverse,

Jag försöker kommunicera med världen från ett tangentbord som hör till en macdator men är kopplat till en vanlig dator, det är svårare än man kan tro. Jag var tvungen att googla "mailadress" för att få tag i @ och sedan kopiera in det, ser ju klart och tydligt tecknet på tangenten men att få fram det var tydligen nåt helt annat. Ser knappt vad jag skriver heller för datorn är även kopplad till en tv så det är skitliten text långt långt borta i fjärran!

Har fått mig en jazzbrunch av två goda vänner idag, meget hyggelig. det blev pannkakor/crepes med tillhörande mögelost, toast, sylt, jazzmusik m.m. Nu återstår bara frågan: Är det någon vits att köpa klänningen jag såg i skyltfönstret förut som egentligen var alldeles för lång eller kommer jag, som jag misstänker, aldrig sy upp den utan bara låta den hänga i garderoben?

//CE

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela