SkatanOchHolken

Det konstigaste med England..

Publicerad 2010-10-07 15:23:04 i Diverse,

..måste ändå vara att alla går runt med alldeles för lite kläder hela tiden. Folk går till skolan i bara t-shirt trots att det är 13-14 grader ute, men fan, fryser ni inte människor? När jag var här i mars och hade vinterkängor, ullsockor, pälskrage, halsduk och vantar så gick de runt med ballerinaskor.. kommer jag också att göra det när mars 2011 gör entré?
Påväg till krogen går brudarna i öppna högklackade skor och tubklänning utan både strumpbyxor/tights och jacka medans jag har byxor, strumpor, hela skor, jacka och halsduk! Åsa och jag pratade om det här häromdagen för hon hade också observerat detta märkliga beteende och hon har fått veta att sådär går de runt hela året när de ska till krogen.
De tycker tydligen att det är onödigt att ha på sig mer kläder därför att det är sjukt varmt:
  • På festen
  • I taxin
  • I tunnelbanan och på bussen
  • På puben/klubben
  • Generellt när man är snorfull
Då tycker jag att man ska tänka på något som min mamma alltid har sagt: "Men vad gör du om du får stopp på bilen mitt ute i ingenstans? Ska du stå där i tunna strumpbyxor (Ja för jag har ju åtminstone det när jag är "lättklädd" på vintern) och pumps och frysa ihjäl?"

Jamen verkligen: Engelsmän, vad GÖR ni om bussen eller taxin inte kommer, om ni måste stå i kö in till det hippa utestället i en timme, om nån slår ner er på väg hem och kastar er i en snödriva? Nej jag slår ett slag för långkalsonger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela