SkatanOchHolken

En inte helt enkel kommunikation

Publicerad 2010-09-26 18:54:59 i Diverse,

För fem minuter sedan äntrade jag köket för att äta upp resterna av den omtalad linssoppan från igår och där mötte jag kines-tjejen i rummet brevid. Jag förstår verkligen inte hur det fungerar för henne i skolan, när hon väl kommer in i det kommer det säkert gå jättebra men såhär lät det nu:

Jag: Have you been doing something fun this weekend?
Hon: Yeees, I went to Sainsburys (mataffär).
Jag: So you have not been to any bars or anything? (Notera hur tydlig jag är, ingen idé att slänga sig med nåt slang här inte)
Hon: Yees, I bought cucumber and..
Jag: So you have just been at home all weekend?
Hon: Noo! It would take me twelve hours just to get there!
Jag: Yes of course I understand that, I mean home, here! Pekar runt i lägenheten vi befinner oss i.
Hon: Home, here ? Ser väldigt frågande ut, som i, det här är ju inte mitt hem jag bor ju i Kina, vet du väl!
Jag: OK, see you! Där gav jag upp.
Hon: See you!

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2010-09-30 04:13:43

Haha, fy fan va underhållande asiater kan vara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela