SkatanOchHolken

Dagens minne: Ålrens-listan!

Publicerad 2011-02-14 21:57:00 i Dagens,

För en hel del år sedan nu så skrev jag och min bästa Gabrielle en lista vid namn ålrens-listan. Den innehöll helt enkelt regler för hur vi skulle göra när vi träffade ålrens - alltså idioter till killar och saker som definierade ett ålrens. Bl.a så var en regel att an aldrig fick fylleringa dem, fick tidigast ringa dem 48 timmar efter senaste alkoholintag eftersom jag på den tiden hade problem med vad jag gjorde, inte på fyllan, utan på bakfyllan. Den listan är hur bra som helst, den borde alla tjejer läsa. Vi följde den väl sådär halvbra men jag tror att den sparade mig en hel del ångest. Hur många av sakerna på ålrens-listan stämmer in på din sambo egentligen babe? Egentligen är det kanske så att om han uppfyller en enda ålrens-grej så ska han bort, men det förstår man förståss inte i ålrensets hetta. Men hey! Bättre sent än aldrig!

Kommentarer

Postat av: g

Publicerad 2011-02-16 00:00:21

om alla hade levt efter den listan så skulle det inte finnas några brustna hjärtan. utan fred på jorden, amen!

höhö, =)

tänk vilken rolig bok jag å du skulle kunna få ihop. kanske nått vi seriöst borde satsa på.



Postat av: ican

Publicerad 2011-02-16 13:09:30

lägg upp listan då väl! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela