SkatanOchHolken

Då var man bil"ägare" igen!

Publicerad 2011-05-25 19:05:24 i Diverse,

Idag har jag varit i Munkfors.. Jag har varit i Munkfors en gång tidigare i mitt liv, det enda intryck det gjorde på mig förra gången var att det var en liten håla med jobbig dialekt och ful folkpark. Jag gick i trean. Vi var på klassresa tillsammans med en annan tredje klass, närmare bestämt min kära väninna, Elins klass. Vi använde våra surt förvärvade pengar till att betala för bussresan till detta guds glömda ställe, de slapp undan. Det är åtminstone vad mitt barnminne berättar för mig.
Jag blev inte speciellt mycket mer imponerad den här gången, Han som sålde bilen till oss hade längre hår än mig, hans fru hade vit knyt-topp och stringtrosorna långt uppe på ryggen. Yeah.
Men nu har jag ett fordon att frakta mig själv mellan morsan och Charlottenbergs köpcenter med, livet leker verkligen när man blivit såhär gammal, kul att bo hemma, verkligen!
Jag är ju av den läggningen att jag gillar ordvitsar och bokstavslekar och dylikt.. registreringsskylten har bokstäverna GME, game tänker jag och säkert även ni automatiskt då, jag associerar direkt till player, associerar vidare till det här (som vi firar bilköpet med):
Jag vet, jag tröttnar aldrig.. kanske det hade varit mer passande med den där låten som går ungefär såhär: "Har dyra kläder! Pappa betalar!..." Så kunde jag inget mer.. men det var ju heller inte pappa som betalade. Det var mamma. ..och för att vara helt ärlig så har jag inte fått den. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela