SkatanOchHolken

Intervju med Cecilia:

Publicerad 2012-02-02 20:46:12 i Diverse,

Hon glider in i foajen, fem minuter för sent, så ryktet om att hon aldrig kommer i tid stämmer, hon tar av sig solglasögonen och visar upp en fläckfri ögon-makeup och ler stort mot oss och ursäktar sig för att hon är sen och skyller på att en bil stod i vägen för taxin och hoppas att det går bra ändå, hon menar absolut inte att vara divig säger hon.

Hej Cecilia!
Hej!
Hur är läget?
Jorå.
Det var väl ett lite konstigt svar?
Jag är politiker
Jaha.. ok..? Erhmm, nästa fråga, du bor numera i England, hur hamnade du där?
Ja det kan man fan fråga sig, du behöver kanske inte skriva fan i tidningen, men om du gör det så är det ok, jag framstår ju bara som hårdare då.. Fan, det behöver du kanske inte heller skriva att jag sa, eller vilken tidning var det här nu igen..?
Hon gör en konstig min, som att hon kom på sig själv med att det hon sa kanske inte var helt i våra läsares smak.
Neeej, klart jag inte skriver med det där, jag censurerar (tror hon ja).
Du kanske vill berätta lite om dig själv.
Jag bjuder ju gärna på mig själv men jag tycker kanske att jag bjudit lite väl mycket på mig på sistone, du kan väl berätta lite om dig själv istället?
Jaaa.. alltså nu är ju det här en intervju om dig och inte om mig, jag tror inte att folk
Hon avbryter och börjar berätta om något som hon tycker att jag behöver höra och drar referenser till sitt eget liv. Men det klippte vi bort för det blev lite väl personligt. Sen började hon gråta och vi tog en paus, hon pudrade näsan och vi fortsatte med lite enklare frågor.
Vad är din favoritmat?
Ohh! Lätt Halloumisallad, helst i Israel!
Ok, spännande, favoritlåt för tillfället?
Unillusion - Yelle, stort betalande fan av Spotify och den här låten ligger på min Lycklig-playlist. Goooood stuff.
Hur ser du på framtiden?
Vad fan ska man tänka då, det är ju alltid nån jävel som skiter i det blå skåpet, är det inte du själv så är det något annat svin. Men oavsett så får man ju bara fortsätta att lyssna på Yelle och äta Halloumisallad och sen har jag ju ett väldigt trevligt restaurangbesök inbokat nästa vecka!
Jaha! Är det alla hjärtansdag vi pratar då kanske?
Nejnej! Det är inte förrän tisdagen om två veckor och dessutom så skiter ju i sånt där komersiellt trams, det här är bara ett trevligt restaurangbesök på min favoritrestaurang, mer än så vill jag inte säga.
Nu blir nog våra läsare nyfikna, dejtar du någon ny?
Vet du vad, det är inte så att jag är skådis för att jag vill vika ut hela mitt liv för andra människor, det tycker jag faktiskt inte att läsarna har något med att göra.
Jaha.. Ja hon är ju inte speciellt lätt att intervjua Jaa.. Har du något favoritcitat?
Ja, den här är skojig, den tycker jag att ni också ska få ta del i faktiskt: He's a dickhead, so he's gonna act like a dickhead, as dickheads do. Tänker du så och kommer ihåg att vara ärlig och tvätta dina kläder/handdukar så att det inte luktar surt och polerar din skor, tips från morfar, det med skorna alltså, så kommer du långt!
Ok, ja, vi kanske ska ta och runda av där..
Eller vad fan, vem försöker jag lura? Bete er hur fan ni vill, det gör ändå alla andra, du kommer inget längre för att du är schysst, du kommer längre om du suger rätt kuk eller ljuger och fjäskar tillräckligt för rätt person, men kom gärna ihåg det med skorna.
..Ooook, där sätter vi nog punkt för den här intervjun.

Kommentarer

Postat av: Emm

Publicerad 2012-02-03 17:36:42

Jag tycker att hon ska lägga ner politiken och skådespeleriet och börja skriva! ;)

Postat av: Bror

Publicerad 2012-02-11 16:33:51

Du är i särklass min roligaste syster.. nästan roligaste släkting också.. kjell är ju roligast då.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela