SkatanOchHolken

Mer jul och nyår

Publicerad 2013-01-02 00:22:36 i Diverse,

Jag var på bar på Grönland i lördags.. i vanlig ordning så blir utländska äldre män sugna på mig.. vet inte vad jag gör för fel för jag är inte sugen på dem. I lördags så råkade den äldre herren vara av slaget "ägare". Dök upp vid bordet med ett glas champagne. Jag sa tack och han blev gnällig för att jag inte frågade vem det var från. Det kanske var arrogant men jag fattade ju att det var från honom och jag var inte intresserad av att få en utläggning om varför jag fått det då jag ville undvika vidare kontakt. Men tack för champagnen. Som antagligen inte ens var champagne. Din gubbsjuka snåla jävel (han bjöd bara mig, inte damerna jag var där med). Hade han velat göra reklam för sig själv så borde han ha räknat ut att sällskapet som var i hans egen ålder åtminstone inte blev mindre skeptiska när han bara bjuder mig.

Julhelgen passerade förbi utan värre skandaler. Kom inte in på Tiki p.g.a den våldsamma kön, kön som jag då alltså julen 2006 svimmade i. Känns som en dålig idé att köra en repris på det. Gick på Mulan och vände i dörren. Det fick bli Palle, en öl blev det där för det luktade alldeles för mycket gammal estet.
Fick iallafall en trevlig julafton och jag och Gabby satt sött framför julgranen som två små barn. Ja, ajg tyckte det kändes helt normalt, det var hon som tyckte att vi såg ut som barn.

Igår var det nyår och jag var med Maria på middag, jättemysigt och sen drog jag på ferre med några från jobbet och kom hem sent. Oväntat.. not. Hursomhelst så var det trevligt och jag har med det fått visa min kollega/chef att jag inte alls är så tråkig som han tror (jag följer aldrig med ut).

Så det var det året, jag satsar på en massa semester, bra betyg och känslan av lycka 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela