SkatanOchHolken

Scones, kulturcrush och saltvatten

Publicerad 2013-07-06 01:24:00 i Diverse,

Om jag ska vara helt ärlig.. och det brukar jag ju vara.. så har jag inte något speciellt spännande att berätta.. förutom min lilla crush på en kulturjournalist på NRK... Men först.. Jag fick Scones till frukost, väldigt trevligt, jag blev väckt klockan 10.15, av en person och inte en väckarklocka, fantastiskt. Åt scones som personen hade bakat, drack apelsinjuice och gick, för att skryta lite om hur nära vattnet det är, genom trädgården och satte mig på bryggan. Med personen och en annan person. Jag fick faktiskt bikinilinje av den lilla solningen, bra! Sen åkte jag och personen till jobbet och jobbade, som man brukar göra på jobbet. Häromdagen så tänkte jag på en kund som jag hade för länge sedan som var så imponerad av min servicekänsla att hon berättade både det ena och det andra på ett vis som fick mig att tro att hon nog var ganska sugen på att hjälpa mig. Idag dök hon upp igen, hon ville dock inte ha hjälp idag och jag kände att jag helst av allt ville slänga mig runt halsen på henne och fråga om jag kan få hennes telefonnummer. Jag har som någon märklig form av artistisk crush på henne. Hon är över 60, har svarta runda YSL-glasögon och blinkar mer eller mindre kultursnobb.. och jag Ä L S K A R det! Jag vill vara henne. Fast ändå inte. Men jag vill någonstans att hon ska vara min mormor. Jag frågade aldrig om hennes nummer och jag är lite besviken på mig själv eftersom att det var just det jag tänkte på när jag tänkte på henne tidigare i veckan. Jag tänkte att jag borde börja samla telefonnummer från folk som kanske kan vara till nytta för mig på ett eller annat vis. Jag tänker mig att när jag startat mitt märke så kommer jag behöva all form av gratis publicitet jag kan få! Dumt. Hoppas hon kommer igen. Då kanske jag kan smyga mig närmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela