SkatanOchHolken

Så gillar jag texten också - delvis

Publicerad 2013-06-17 01:38:00 i Diverse,

Jag gillar de här delarna av låten i förra inlägget:
 
Ok, now he was close
tried to domesticate you - det här gillar jag för att det är en viss skräckblandad förtjusning i tanken på att vara hemmafru, kanske lite mysigt men ett ljusårs avstånd från mina ambitioner, fast igen, jag är ju ganska olika så lite skönt hade det kanske varit att gå hemma och lalla, putsa fönster, baka kakor, ha fina förkläden och plantera om blommor, rensa ogräs och stryka gardiner.
 
You the hottest bitch in this place
I feel so lucky
you wanna hug me - att bli kallad bitch i någon form av kollektivt sammanhang som här ungefär: "one of my bitches" går inte hem hos mig, jag gillar att inte bli jämförd med andra tjejer eftersom jag anser mig väldigt mycket mindre jobbig än de flesta andra tjejer på så vis att jag inte är hysterisk och krävande (gör vad du vill och låt mig göra vad jag vill, kväv mig inte så kväver inte jag dig men behandla mig med respekt). Men.. jag kan trots det kollektiva bitchandet inte motstå hur gulligt det är, det med "hug me" är inte ens en censurvariant av texten, så jävla gulligt!
 
God natt från Cecilia-djuret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela