SkatanOchHolken

Dagens låt: Om och om igen

Publicerad 2013-05-27 23:25:49 i Dagens,

Jag har ju fått för ovana att bara hänga hemma hela tiden (tur är väl det eftersom det går sjukt mycket pengar varenda gång jag går utanför dörren..) så idag hängde jag hemma tills klockan 19 då jag gick och kollade busstiderna och insåg att det var alldeles för länge att vänta på bussen i 42 minuter, speciellt eftersom de är sjukt opålitliga de där busstiderna! Så jag beställde helt enkelt en taxi och träffade min nya favoritdansk Maria, typiskt att vi kom på att vi gillade varandra så mycket så sent, hon drar på onsdag :( Vi åt en trerätters på en av mina favoritrestauranger, eller rättare sagt, JAG åt trerätters.. hon är lite sportigare och åt bara två..
 
Sen när jag kom hem så skrev Gabby och undrade vad "Den där låten som vi alltid lyssnade på som handlade om nån rullgardin och någon skog" hette. Självfallet visste jag vad den hette! Hon brukade säga att hon tänkte på mig och en kille jag brukade hänga med förr när hon hörde den, ganska tragiskt, den går ungefär såhär "Men så en dag när som vanligt jag gick och talade med träden, tog du tag i mig och drog hem till dig och så låg jag utan kläder" och sen blev allt skit i låten och han hamnade på krogen, ja, Cecilia i ett nötskal. Men jag har inte gjort så på länge, har skärpt till mig, nu är jag bara på krogen för att jag vill gå på krogen, inte för att jag är ledsen, då stannar jag hemma. Spännande hur man lär sig va? Jag kände mig vuxen när jag vaknade på min 26:e födelsedag, bevisade ju tydligt att jag inte är ett dugg vuxen i fredags men bortsett från det så tycker jag att jag börjat bli relativt vuxen... fast innerst inne kommer jag nog aldrig bli äldre än 14. Här kommer låten: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela